יום שישי, 7 ביוני 2013

ריוורסל של סוף היום - JNJ


השבוע חזרתי לסחור בריוורסלים של סוף היום אחרי הפסקה של למעלה משנה.
יש בזה פלוס ומינוס.   שניהם גדולים.  זה מגוון את היום ומאפשר לנצל גם את השעות המאוחרות, החלשות של השוק, אבל זה מן הסתם מחייב אותי לשבת ליד העמדה בשעות האלה, כלומר יום העבודה שלי ארוך יותר.

תזכורת - קישור למאמר המקורי שכתבתי בנושא.  זה פוסט מלפני שנתיים שרלוונטי גם היום.  מאז כבר הספקתי להתמקצע עוד קצת בשיטה, לשכלל את אופן הסריקה והסינון, וגם את בחירת התבנית, ולהוסיף מספר עידכונים שאפרסם כאן בהמשך.
גם הספקתי להפסיק לסחור בה בעיקר מעצלנות.  כמו שכתבתי זה מחייב הרבה יותר שעות מסך.  בקרוב תהיה לי אוטומציה גם לשיטה הזו וזה אמור להקל עלי.

במידה רבה האסטרטגיה הזו "הפוכה" לאסטרטגיה של מניות מונטום.  בסינון אני מחפש מניות בעלות ווליום שאינו חריג, וללא מומנטום, וגם רצוי כאלו שהמגמה שלהן דומה לשוק.  כלומר אנחנו לא מחפשים מניות חריגות או עצמאיות כמו באסטרטגית M-Breaker.
התבנית האידיאלית תהיה כאשר השוק מגמתי ונמצא באזור הגבוה או הנמוך היומי.  אז נחפש מניות שכבר מיצו את ה- ATR שלהן (ראה הערה למטה בנושא ATR).





טרייד מאתמול שעונה על הקריטריונים (יום רביעי, JNJ, 5/6/2013).
בחירת התבנית נעשתה בהתאם לקריטריונים המתוארים במאמר הנ"ל.  המניה אינה חריגה: מחזור של כ- 9 מליון מניה מול ממוצע יומי של 10M, אחוז שינוי קטן (מינוס 0.5%), TR של $1.5 מול ATR של $1.19 (ראה הסבר למטה).
הכניסה היתה מעל קו התנגדות של $83.67 עם סטופ של 15 סנט.  מימושים במקרה זה היו 1R ו- 2R.  אחרי מימוש ראשון ותיקון, הוספתי כמות (השלמה לכמות מלאה) ב- $83.65.

JNJ - ריוורסל, 5 דק'




אופן חישוב מיצוי ה- ATR

להבדיל ממסחר במניות מומנטום (M-Breaker), בריוורסלים יש ל- ATR חלק משמעותי ביותר בסינון ובבחירת התבנית.  למי שאין גישה ל- ATR בפלטפורמת הגרפים שלו יכול להיעזר בשרותים חינמיים שונים.  הנתון הרלוונטי הוא בנרות יומיים כך שהוא אינו משתנה בתוך היום.
הבדיקה אם מניה מיצתה את ה- ATR היומי של היא פשוטה.
אם ה- True Range של המניה  גדול או שווה ל- ATR היומי  - המניה מיצתה את טווח התנועה שלה.

הבהרה: לא משנה כמה מדוייק יהיה החישוב שלנו לגבי מיצוי ה- ATR צריך לזכור שזו הערכה גסה בלבד.  זו אינדיקציה שצריך לעשות בה שילוב ביחד עם נתונים אחרים כדי לקבל את ה- edge, את הערך המוסף שנותן לנו את היתרון היחסי.  וגם אז, וכמו בכל אסטרטגית מסחר, יש צורך בניהול מתאים של הטרייד ובניהול סיכונים מסודר.
כלומר זה בהחלט לא חריג שמניה תמצה את ה ATR שלה ותמשיך עם השוק לחרוג או להגדיל אותו עד סוף היום.  לכן חשוב לבחור את התבניות באופן כזה שמשפר את הסיכוי שהתבנית תיתקשה ללכת נגדינו גם אם השוק עושה זאת.



תגובה 1:

  1. מאיר תמיד כיף לקרא ולהחכים . תודה רבה.

    השבמחק