יום רביעי, 12 במאי 2010

כניסה למניה אחרי תיקון

רק לעיתים רחוקות אני נכנס לטרייד בתבנית שהמגמה לא מוגדרת באופן ברור.  מניות כאלו יותר נתונות להשפעות של השוק, ואחרי הפריצה/שבירה הראשונית ההתנהגות שלהן תלויה לא מעט בפרמטרים חיצוניים.  לכן אני סוחר בעיקר במניות בעלות מגמה ברורה.

כשסוחר יומי מאמין במגמה של התבנית למשך כל יום המסחר, קל לו יותר לנהל את הטרייד, טכנית ומנטלית.
יש חשיבות מכרעת ליכולת לזהות מניות כאלו בעלות מגמה ברורה וקיימות דרכים שונות לעשות זאת, אבל זהו לא נושא הפוסט.
הנושא שאדבר עליו כאן הוא כניסה למניות כאלו אחרי תיקון.  כלומר ההנחה היא שאנו עוסקים רק במניות בעלות מגמה ברורה.
הרעיון הוא פשוט.  כיון שהמגמה ברורה, תיקון הוא רק זמני לפני חידוש התנועה של המניה בכיוון המקורי, ולכן כל תיקון הוא הזדמנות כניסה במחיר טוב יותר.  זאת כל עוד כיוון המגמה הראשית נשמר גם אחרי התיקון.
יש מספר דרכים להכנס למניה אחרי תיקון ואזכיר כאן כמה מהן בליווי דוגמאות מיום המסחר של אתמול.



תיקון עד לאזור תמיכה (בלונג) או התנגדות (שורט) ברורים.  הסטופ במקרה הזה מוגדר היטב.
SSRI פתחה אתמול בעליה חזקה ונסחרה בווליום גבוה מהרגיל.  היה לה טריגר מוקדם מעל $20.00 בחצי השעה הראשונה.  בהמשך היא הגיעה לאזור $20.45 ואז תיקנה תיקון משמעותי של 7 ברים אדומים (5 דק').  היתה לה תמיכה ברורה ומדוייקת ב- $20.12.
נכנסתי לטרייד בשני שלבים במהלך התיקון.  ב $20.23 וב $20.15.  הסטופ ברור ב- $20.11.   ריסק ממוצע של 7 סנט.  מימוש ראשון ב- $20.30 שזה כבר מעל 2R, וסגירת פוזציה בתוך השעה האחרונה של המסחר ב- $20.45.
טרייד כזה לא קל לזהות אלא אם כן אתה עוקב אחרי המניה מסיבה כלשהי (למשל אם אתה כבר בתוך הטרייד אחרי מימושים).
      

















    תיקון ברור עד לפריצה (בלונג) או שבירה (בשורט) של קו המגמה של התיקון.
    ברוריה שלחה לי דוגמה של טרייד כזה שהיא לקחה אתמול במניה שהיא עקבה אחריה מהפתיחה CRUS.  היא סחרה בה פעמיים עם כניסה באותו אזור.  הכניסה הראשונה היתה פריצה קלאסית של הגבוה באזור החצי עגול, והשניה (מסומנת ב- Entry 2) עם סיום התיקון.
     
    האינדיקציה לסיום התיקון היא כאשר הבר הירוק עובר את קו המגמה.



      -->
      תיקון "פיבונאצ'י" של בין 40% ל 60% ובניה של אזור התנגדות חדש נמוך משמעותית מהגבוה היומי (הנמוך במקרה של שורט).  הכניסה תהיה מעל אזור ההתנגדות והסטופ מתחת לרצועה של אזור התנועה האחרונה שלה.  יש בבלוג הרבה דוגמאות לטריידים מהסוג הזה - מה שאני קורא "טריידים של מומנטום".
      דוגמה מאתמול היא DF לשורט מתחת $9.82. 
      התבנית ש- DF בנתה היא מאוד מעניינת וניתחנו את זה אתמול בזמן אמת.  התיקון שלה היה ממש במדוייק 61.8%.  הגבול העליון של סולם פיבונאצ'י לפני שינוי מגמה.  מה שיפה הוא שהיא נעצרה ב $9.96 (ולא למשל בעגול שהוא אולי צפוי להיות התנגדות יותר ברורה).למעשה ניתן היה לקחת אותה קודם גם באזור $9.90 ולהסתמך על ההתנגדות החזקה באזור העגול (כמו בטרייד של SSRI למעלה רק בכיוון הפוך).




        שיטה נוספת שאני מכיר היא של פריסטין (pristine.com). מחפשים תיקון של בין 3-5 ברים במגמה הראשית, והכניסה היא מעל לגבוה של הבר התחתון (בלונג).  יש לשיטה כמובן מספר  עקרונות נוספים שצריכים להתקיים כמו, שהברים היורדים צריכים לייצר lower-highs, אבל לא נכנס לזה כאן.
        הגישה שלי היא לא להתפזר.  הסוחר צריך לבחור את השיטה שמתאימה לו ולהתמקצע בה.

        עוד 2 טריידים של מניות מומנטום אחרי תיקון.

        אין תגובות:

        הוסף רשומת תגובה