יום שני, 21 בדצמבר 2009

ניהול טרייד של מומנטום

ביום שישי מנית אורקל ORCL פתחה בגאפ חיובי גדול (כ- 5%) ונסחרה בווליום גבוה פי שלושה מהממוצע שלה.
זוהי מניה שבדרך כלל אינה מעניינת למסחר יומי כיוון שהתנועה בה איטית ויש לה ATR יומי נמוך יחסית למחירה (כחצי דולר).
היא המשיכה לעלות ברבע השעה הראשונה ב 3% נוספים.  במצב זה אני עדיין לא מחפש בה נקודות כניסה.  מניה כזאת מעניינת אותי למסחר של מומנטום רק מאוחר יותר ולאחר תיקון של המניה.
שמתי אותה למעקב ברשימת מניות המומנטום לאותו יום והמשכתי לבדוק אותה מדי פעם.
תזכורת מהבלוג - מסחר יומי בגאפים ומומטום - סריקה, כניסה, וניהול

יש חשיבות גדולה למעקב המתמיד אחר התבנית במהלך יום המסחר, כיוון שאנו מחפשים מצב נוח לכניסה, והתזמון הוא קריטי.

נעדיף שטווח התנועה של המניה יהיה צר, באופן שיגדיר היטב את נקודת הכניסה ואת מחיר הסטופ, ויאפשר יחס טוב ככל האפשר של סיכון ליעדים.
זוהי לא תבנית פריצה/שבירה קלאסית וצריך לאמן את העין בזיהוי של תבניות כאלו.
כשעה וחצי מפתיחת המסחר זיהיתי ב ORCL את מה שאני מחפש מתבניות מומנטום קלאסיות.



אחרי העליה החזקה בפתיחה, המניה תיקנה כ 50% מהעליה והתייצבה בטווח צר וברור של 7 סנט בין 24.23 ל 24.30.  הטווח הזה מגדיר לנו מצויין את נקודות הכניסה והסטופ ומספק לנו יחס risk-reward מצויין.
את היעדים בטרייד כזה אני קובע במספר דרכים.
  • מבט בגרף. יעד ראשון יהיה הגבוה היומי במקרה של לונג, או הנמוך היומי בשורט.
  • כללי היציאה שלי דומים לכללים בטריידים הרגילים.  מימוש ראשון בין 1.5R ל 2R.
בתבנית של ORCL הטווח לגבוה היומי היה מעל 5R. את המימושים ניהלנו כרגיל.  פארשיאל ראשון היה באזור 24.45 - כ 2R.  באזור החצי עגול היא התעכבה כ- 20 דקות אך ללא תיקון משמעותי, ופרצה שוב בווליום גבוה עד 24.62, מעל 4R.  שם מימשנו רבע נוסף.  את הרבע האחרון השארנו להמשך עליות, אך בסופו של דבר היא לא המשיכה במומנטום וזה היה המקסימום שקיבלנו.



במקרים רבים בטרייד כזה כאשר אני נשאר עם רבע אחרון אני מוסיף כמות (לרוב רבע נוסף) אחרי תיקון משמעותי של המניה.  זאת כמובן מתוך אמונה בתבנית ובמומנטום, ומתוך ההנחה הבסיסית שכל תיקון הוא בריא ונחוץ להמשך עבודה עם המומנטום.
גם ב ORCL פעלתי באותו אופן, ואחרי תיקון של המניה לאזור 24.40 חיזקתי ברבע נוסף עם סטופ על התוספת ב 24.29.  הסטופ על הרבע השני עדיין סטופ מקורי כיוון שעוד לא היה לנו אפשרות להזיז את הסטופ הצורה טכנית.


הערת ביניים לגבי חיזוקים בכלל, ולגבי הטרייד הזה בפרט.  כאשר אנחנו אחרי שני מימושים בטרייד זה זרייד מוצלח.  כנראה אפילו מוצלח מאוד.  מי שמוציא חצי כמות במימוש ראשון, ורבע נוסף במימוש שני יישאר עם רבע כמות.  אנחנו לא רוצים לפגוע בהצלחה של הטרייד הזה.  יש חשיבות מכרעת להמשך ניהול נכון של הטרייד עד לסגירה שלו.  חשוב שניקח זאת בחשבון כאשון אנו קובעים את הסטופ על הכמות הנוספת, וגם את הניהול של הרבע הנוסף אני מקפיד לעשות באופן צמוד יותר.


כמו שאפשר לראות מגרף סוף היום של ORCL היא לא חזרה לעלות.  זה מאפשר לי לחדד כאן מספר נקודות.

  • החשיבות העצומה של מימושים בזמן.
  • החשיבות של ניהול תוספת  הכמות כאשר הטרייד למעשה עבד נגדינו מרגע ההוספה.
אילולא הקפדנו לממש פעמיים ובזמן, ולנהל את תוספת הכמות נכון, הטרייד היה יכול בקלות להתהפך מטרייד מוצלח מאוד לסתם עוד טרייד.

 
הסטופ על הרבע הנוסף נקבע על 24.29 שזה אזור הטריגר המקורי זאכן הפך מאוחר יותר לתמיכה חזקה.  אך לאחר שנבתה נתמיכה חזקה באזור 24.40 הצמדנו את הסטופ על הכמות הנוספת ל 24.37.  המהלך הסתבר כנכון כיוון שאחרי השבירה המניה לא חזרה לאותו אזור עד סוף היום.
בהמשך גם קרבנו את הסטופ על שאר הכמות ל 24.29 לאחר שנבנתה תמיכה ברורה באזור הכניסה המקורי.


לסיכום, יש חשיבות רבה לניהול הטרייד גם אחרי מימוש של רוב הכמות.  אם הטרייד היה מחדש את העליות (כמו שקורה במקרים רבים בטריידים מסוג זה) אחרי שהוספנו כמות הוא יכל היה להיות ביג-ווינר, אך במקרה הזה הוא נתן פריצה אחת חזקה שאמנם איפשרה לנו שני מימושים אך גם יכלה בקלות לקלקל.  בזכות ניהול נכון של שני הרבעים  האחרונים הטרייד כולו נשאר מוצלח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה