יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

שילוב של ניתוח טכני והכרות עם מניה

ניתוח טכני של תבניות גרפיות היא אחת מצורת המסחר היומי המקובלות. בטכניקה זו הסוחר מחפש מניות שהתבנית הגרפית שלהן מעידה על הכיוון הצפוי של המניה. ייתכן שזו השיטה הנפוצה ביותר אם כי אין לי סטטיסטיקות בנושא.

שיטת מסחר נפוצה נוספת היא על סמך הכרות עם מניה כשלהי. לכל מניה יש אופי שונה. אם סוחר יומי עוקב אחרי מניה ברציפות במהלך היום הסיכויים שהוא יופתע מההתנהגות שלה הם נמוכים ביותר. קיימים מאפיינים רבים המבדילים בין המניות השונות ועשויים לעזור לסוחר היומי להפיק את המירב מאותה מניה.כגון תנודתיות המניה, הסחירות שלה, הנטיה שלה להיעצר או לשנות כיוון במספרים עגולים, טווח התנועה היומי שלה, ועוד. אני מכיר סוחרים שעושים שימוש בצורת מסחר זו בהצלחה. אני מכיר גם סוחרים שעובדים עם מניה אחת בלבד. והאמת היא שאם הסוחר מכיר מניה היטב - הוא אינו צריך שום נייר ערך אחר. הוא יכול לצפות את כיוון המניה בסבירות גבוהה מתוך התנהגויות שונות שלה או ארועים כלשהם בגרף שלה - על סמך הכרות מהעבר.

אף על פי שאני מגדיר את עצמי כסוחר טכני אני מאוד מאמין בעבודה על סמך הכרות עם מניות. יותר מזה, אני עשוי לסמוך על איתותים של סוחר שמכיר מניה כלשהיא גם אם לא אראה משהו מיוחד בגרף שלה.

הבעיה היא שקשה מאוד לשלב עבודה בשתי השיטות. ניתוח טכני מחייב סריקה וחיפש מתמידים של מניות במהלך יום המסחר.
כאשר הסוחר עובד עם מניות על סמך הכרות איתן הוא יעבוד עם קבוצה קטנה של מניות אך יבצע מספר רב יחסית של כניסות ויציאות למניה מסויימת בהתאם להתנהגות שלה;  לכן צורת עבודה זו מחייבת מעקב רצוף אחר אותן מניות כדי לצפות בזמן שינויי כיוון במניה. התזמון בצורת מסחר זאת הוא חשוב ביותר.  שלא לומר קריטי להצלחה.  ניהול הפוזיציה במקרה כזה שונה לגמרי מניהול פוזיצה על בסיס ניתוח טכני - שם ניתן לקבוע פקודות אוטומטיות במערכת ליציאה בסטופ או אפילו למימוש רווחים, ואין צורך לעקוב אחרי המניה בצורה רציפה.

בגלל צורת העבודה שלי, שמחייבת אותי לסרוק כל היום מניות למעקב מתוכנת פרונטגיינר עבור חדר המסחר, אין לי אפשרות לסחור על סמך הכרות עם מניה.  אך אימצתי דרך לשלב בין השיטות.
אני מתחיל כרגיל מטריידים המבוססים על תבנית טכנית ומנהל את הטריידים כרגיל, עד המימוש הראשון. לרוב אני יוצא עם מחצית הכמות באזור  1.5R - 2R. אך אני ממשיך לעקוב אחרי המניה באופן צמוד יחסית. כאשר המניה מתקנת נגדי אני מחפש נקודת תמיכה במקרה של לונג (או התנגדות בשורט) כדי להוסיף כמות. אני מנהל את הכמות הנוספת כטרייד חדש מבחינת הסטופ. לרוב, ניתן למנף בצורה זאת טרייד כך שאע"פ שהכמות המקורית שלי בכניסה המקורית לא היתה גבוהה - הרווח בסוף היום על אותה מניה יהיה גבוה מהרגיל.

בצורת מסחר יומי זו אני מנצל את הייתרון היחסי וההכרות שלי עם ניתוח טכני כך שאני בוחר מניות שהכיוון שלהן ברור לי. אני תמיד משאיר כמות מסויימת באותו כיוון (לונג בעליה ושורט בירידה) ממש עד סוף היום, כאשר אני מממש אחרי מהלכים ומחזק אחרי תיקונים.
אני לא עושה זאת עם כל הטריידים שלי ביום נתון אלא רק עם אחד או שניים.  לא יותר.
אם בחירת הטריידים היתה נכונה ולא קרו אירועים חריגים בשוק, ההחזר שאני מקבל מטריידים כאלו הוא לרוב מצויין.

הדוגמה של אתמול היא AGU.

AGU - גרף סוף היום



סקטור הדשנים לחקלאות היה חזק מאוד אתמול.  ל AGU היה טריגר יפה ב 60.00$.  כתבתי אותה למעקב אך לא הספקתי לרשום טריגר רישמי שם כי לא היה עדיין סטופ טכני סביר.  מהסיבה הזאת נכנסתי עם כמות קטנה מהרגיל.  קשה לנהל טרייד כזה - שהכמות המקורית בו היא קטנה - בצורת טכנית, כי במימוש הראשון ובודאי בשני - כבר לא נשאר הרבה לעבוד איתו.  זו אולי הסיבה המנטלית שניהלתי את AGU אחרת.
משכתי את המימוש הראשון (חצי כמות) לאזור החצי דולר (60.47).  לאחר מכן המשכתי לעקוב והגיע תיקון די אלים שהביא את המניה לאזור 59.75.  זו גם היתה נקודת התמיכה של המניה עד סוף היום.  עכשיו גם כבר יותר קל לעבוד טכנית.  באזור 60$ חיזקתי ברבע כמות וסגרתי אותו אחרי כ 40 דקות באזור החצי עגול.  שוב הגיע תיקון אלים.  הפעם הייתי רגוע יותר, גם כי אני כבר ברווח יפה במניה וגם כי כבר יש לי סטופ טכני טוב.
הפעם גם כתבתי בחדר המסחר שאפשר לחזק באזור התמיכה.

יצאתי שוב באזור החצי עגול, הפעם עם חצי כמות, וסגרתי את הפוזיציה באזור 61$ כשראיתי שזה אזור התנגדות.
אני חייב להודות שברוב המקרים שאני סוגר פוזיציה מוקדם אני מצטער בסוף היום.  הפעם, בדיעבד זו היתה החלטה טובה, ובסיכומו של יום - AGU היה הטרייד המוצלח שלי אתמול על אף הכמות הקטנה שנכנסתי איתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה