יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

מסחר בטווח

מסחר יומי בתוך טווח (range) היא צורת עבודה נוחה שניתן לשלב אותה כתוספת לצורת המסחר הרגילה שלו.
לסוחר טכני (שעובד על סמך תבניות מבוססות ניתוח טכני) זו לא עבודה לגמרי אינטואיטיבית ולרוב גם לא מלמדים אותה בקורסים לניתוח טכני או מסחר יומי אבל זוהי דרך מצויינת להפיק את המקסימום ממניה במהלך יום המסחר.

ניתן לסחור באופן זה במספר סוגי תבניות או מניות:
  1. מנית מומנטום.  מניה עם מומנטום חזק לכיוון מסויים כאשר הטרייד הוא בכיוון המומנטום.  מניה כזאת אני מחזיק במקרים רבים עד סמוך לסיום המסחר מתוך אמונה בתבנית ובמומנטום.  אני מממש רווחים על פי הכללים, או לאחר מהלך חזק, ומחזק (מוסיף כמות) אחרי תיקון.  שוב, מתוך אמונה בהמשך תנועה בכיוון המומנטום.
  2. מניה שהגיעה לאזור התנגדות (או תמיכה) חזקים, עדיף גם בגרף היומי, ונסחרת ברצועה שמתחתיה (או מעליה במקרה של תמיכה).  ניתן לקחת את המניה קרוב לגבוה לשינוי כיוון, מתוך אמונה שההתנגדות לא תיפרץ (כפי שאתאר בדוגמה של היום בהמשך), או לקחת אותה דווקא בכיוון הפריצה, אך בכניסה מוקדמת, ולממש חלק באזור ההתנגדות.
  3. מסחר על סמך הכרות עם מניה.  סוחרים שעובדים עם סט מניות שהם מכירים, או עוקבים אחריהן במהלך יום מסויים, במקרים רבים מזהים שינויי כיוון של המניה ויכולים "להתהפך" במניה לפני התיקון.  כלומר לעבור מלונג לשורט וההפך.
בשבוע של חג המולד נפחי המסחר היו נמוכים מאוד והיה קשה למצוא מניות עם מומנטום.  גם הציפיות שלנו מפריצות ושבירות קלאסיות היו נמוכות ולכן חיפשנו טריידים חלופיים.
דוקא בימים כאלו קשה יותר למניות לפרוץ התנגדויות ביחוד אם הן מבוססות גם על תבנית יומית.
QCOM היא דוגמה טובה.  הגרף כאן הוא של סוף היום וההתנגדות היא בדיוק ב- 46$.  האמנתי בהתנגדות והחלטתי לקחת שורט קרוב ל 46$ עם סטופ קצר ב 46.01$.  ההסתייגות היחידה שלי מהטרייד היתה שה ATR של המניה לא מוצה והיא נסחרה בטווח צר יחסית של 20 סנט שלא מתאים למניה הזאת.  אבל זהו לא יום רגיל, והמניות נסחרות בווליום נמוך וללא מומנטום, כך שבכל זאת יחס ה risk-reward כאן נראה לי סביר ביותר.



הכניסה היתה  קצת אחרי 12:00, עם כמות גדולה בגלל הסטופ הקצר וגם היעד הקצר יחסית.  (תזכורת על צורת המסחר בריוורסלים עם מניות מסוג זה).
מאז ועד סוף היום ניהלתי את הטרייד בשורט, כאשר אני מממש רווחים באזור 45.90$ ולפני 45.80$ ומחזק ב 45.97$.
האמת שחשבתי שהסיכוי שהמניה לא תפרוץ הוא די נמוך, אך בכל זאת ניתן להספיק להרוויח שם לפני הפריצה לפחות בתקון אחד.  בסופו של יום המניה לא הצליחה לפרוץ את ההתנגדות וזה היה by-far הטרייד המוצלח ביותר שלי באותו יום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה