יום שישי, 14 ביוני 2013

ריוורסל או פריצה?

כשאני מחפש ריוורסלים של סוף היום אני מנסה למצוא מניות שעובדות עם השוק ונמצאות באזור הגבוה/הנמוך היומי.  ברוב המקרים התבניות שעולות לי בסינון עשויות להתאים לריוורסל וגם לפריצה.  כיוון שאת הריוורסלים אני מחפש לקראת סוף היום, ואני כמעט לא לוקח פריצות/שבירות בזמן הזה, כשאני בוחן את התבניות האלה המוח שלי מכוון ל"מצב ריוורסל".
זו בעיה מנטלית אם תרצו.

אני מביא כאן שתי תבניות מהשבוע שעקבתי אחריהן לשורט - ריוורסל, ושתיהן פרצו.  בדיעבד, כשניתחתי את התבניות שלהן, שתיהן היו הזדמנויות לונג מצויינות שפשוט התעקשתי לא לראות.
בשתיהן התבנית התגבשה כשעתיים וחצי לפני הסגירה וכמו שאפשר יהיה לראות היה די והותר זמן לתבנית לעבוד.
את שתיהן אגב רשמתי בצ'אט כמועמדות לשורט ריוורסל.  אמנם כתבתי ש-  SPWR נראית טוב גם ביומי ויכולה לפרוץ יפה, אבל בחרתי שלא להיכנס אליה בפריצה.  פיספוס.


SPWR מיום שני 10/6/2013.
ההתנגדות שנוצרה בגבוה בשעות הצהרים היתה גם התנגדות יפה מהגרף היומי.
נתונים נוספים שהיו עשויים/צריכים להשפיע על ההחלטה אם להיכנס לטרייד:
- במניה לא היה מחזור חריג במיוחד
- עליה של מעל ל- 5%
- מגמה עיקבית מהפתיחה
- לא נראה היה שיש תלות חזקה של המניה בשוק
למעשה הסיבה שלא עקבתי אחרי המניה לפריצה (מעבר לסיבה המנטלית שהזכרתי) היא כנראה שלא היה בה מחזור חריג.  זו אצלי נקודת מפתח בסינון של מניות מומנטום.
בפועל, אפשר לראות (בגרף השני) שהיא המשיכה אחרי הפריצה ללא קשר לשוק; היא גם צברה ווליום וכן סיימה את היום במחזור חריג.


SPWR - גרף יומי, התנגדות מדוייקת $20.90
SPWR - תוך יומי, פריצה נגד השוק







התבנית של NWSA מאתמול היתה פשוטה.  התכנסות חזקה וברורה לעגול.
זו לא מנית מומנטום, מחזור ממוצע, מומנטום בינוני, ועובדת עם השוק מהפתיחה.
חשוב להזכיר שזה up-day.  יום עם מומנטום חיובי בשוק ומגמת עליה ברורה ועיקבית כל היום.  יום כזה הוא בעייתי לריוורסלים של סוף היום.  עקבתי אחרי כמה תבניות כאלה אתמול אבל רובן בכלל לא נתנו הזדמנות כניסה.  ביום כזה צריך לזרום עם השוק.  ביחוד כשיש תבנית פריצה ברורה כמו ב NWSA.
(להזכירכם, אני לא נכנסתי לתבנית הזו....  אבל הבלוג הזה משמש לי גם כיומן מסחר לפעמים, ואני ממשיך ללמוד ולהשתכלל, טכנית ומנטלית).

NWSA - פריצה בעגול, עם השוק

-->

4 תגובות:

  1. היי מאיר,
    גם אני סוחר ריוורסלים של סוף היום.
    מניסיוני, פעמים רבות מניה (בין אם בווליום חריג בין אם לא), שעשתה תנועה רצופה במשך היום, כאשר תגיע לתמיכה/התנגדות ברורים לקראת סוף היום (שעה וחצי עד שעתיים), סיכוי גבוה שתעשה ריוורסל. אני מעדיף דווקא מניות שתנועתן היתה הפוכה מתנועת השוק (לפחות בחלק האחרון לפני מועד הריוורסל הצפוי), כאשר תנועת השוק תתמוך בריוורסל.
    קריאת הריוורסל הינה על גרף 15 דק'.

    השבמחק
  2. הסיבה שאני נמנע ממניות שתנועתן הפוכה לתנועת השוק היא שהן עצמאיות יותר, ועשויות להמשיך נגד השוק גם כאשר הוא ממשיך במגמה (או מתהפך).

    השבמחק
  3. זהו בדיוק, המניות עצמאיות.
    בשוק טרנדי, קיימת בעיה מבחינתי,
    היות וריוורסל לא תלוי רק במאפייני הריוורסל שאני מחפש במנייה עצמה (תנועה רצופה לפני מועד הריוורסל, נמצאת בתמיכה/התנגדות ברורים וכד')
    אלא גם בריוורסל בשוק עצמו (שאותו, לי לפחות, קשה יותר לצפות).
    במניה עצמאית שאיננה קשורה למתרחש בשוק,
    יותר קל לאבחן את מוכנותה לריוורסל שתלוי רק במאפייניה הייחודיים ולא בשוק.

    השבמחק
  4. הבנתי. אכן אבחנה מעניינת.
    תודה על ההערה.

    השבמחק