יום שבת, 17 בספטמבר 2011

עוד על סינון וסריקה של מניות מומנטום

בשבועות האחרונים השוק רגיש מהרגיל בלשון המעטה.
המהלכים שלו עשויים להיות חזקים יותר ובעלי יותר עוצמה מהרגיל, אבל יותר מכל, המשמעות של זה לגבי היא ששוק כזה נוטה הרבה יותר מהרגיל להשפיע על כלל המניות, ובפרט גם על מניות המומנטום.

אחד היתרונות שיש מסחר יומי במניות מומנטום הוא שבימים רגילים הם הרבה פחות נתונות להשפעה של השוק ולכן ניתן להתמקד בתבנית מסויימת שהוכיחה את עצמה ושאחוזי ההצלחה שלה ידועים ועיקביים, מתוך תפיסה שבחירה נכונה של התבנית תאפשר עבודה פחות או יותר עצמאית של המניה.
בהתנהגות שוק של השבועות האחרונים זה כבר הרבה פחות נכון. מהלכים של השוק מושכים איתם יותר מבעבר גם את מניות המומנטום ללא קשר לכיוונן המקורי.

זה מחייב תשומת לב רבה יותר בתהליך הסינון והסריקה של המניות לפני בחירת הטריידים.

אחת השיטות שאימצתי בתקופה הזו עוזרת לי לשמר את אחוזי ההצלחה שהתרגלתי אליהם.  השיטה פועלת מעט נגד האינטואיציה, אבל מסחר יומי הוא כזה ממילא.
במהלכה של תנועת שוק חזקה וברורה לאחד הכיוונים אני מחפש את המניות שמצליחות לשמר את המגמה שלהן בכיוון ההפוך.  בתקופה הנוכחית זה קל יחסית כיוון שרוב המניות כן מושפעות מהשוק ולכן נשארו מעט יותר מניות ששמרו על המגמה ההפוכה.  המוטיבציה היא שסביר יותר שאותן מניות שהושפעו פחות מהשוק ושימרו את המגמה שלהן ללא תיקונים חזקים מדי - ייטו לשמר את המגמה גם בהמשך היום (ביחוד כאשר השוק מסיים את המהלך האחרון או אפילו מתהפך, כמו שהוא נוהג לעשות לא מעט בתקופה זו).

בשני הסורקים העיקריים בהם אני משתמש ניתן למיין את המניות ע"פ עמודות שונות.  בד"כ אני עושה את המיון ע"פ השינוי היחסי בווליום שהוא הפרמטר החשוב ביותר עבורי.  הוא מודד כמה חריג המחזור של המניה ביחס לממוצע היומי.  לאחרונה אני ממיין גם ע"פ אחוז השינוי.
למשל, בשוק עולה או בעיצומו של מהלך עליות חזק בשוק, אמיין את תוצאות הסורק לפי עמודת השינוי בסדר עולה כך שהמניות שיורדות באחוז הגבוה ביותר יופיעו קודם.  מבינהן אחפש את תבנית המומנטום הרגילות שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה