יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

מסחר במניות קטנות

סוחרים רבים נמנעים ממסחר במניות קטנות (כאלו מתחת נאמר $10).
זה כנראה בעיקר משיקולי עמלות ואולי גם כיוון שהם רגילים לעבוד עם יעדים פחות או יותר קבועים (למשל - "מימוש ראשון אחרי 20 סנט").  במניות קטנות היעדים עשויים להיות קרובים יותר, ובצרוף למבנה העמלות של הסוחר טריידים כאלו עשויים להיות לעיתים בעייתיים.

במאמר הזה אני לא אתייחס לבעייתיות האפשרית במבנה העמלות של הסוחר (למשל, סוחר המשלם עמלה של סנט למניה לפני עלויות ECN).  המאמר רלוונטי וחשוב גם עבורם.

הגישה שלי שונה לחלוטין.  כמות המניות לטרייד והיעדים שלי נגזרים בעיקר מגודל הסטופ.
מניה קטנה עם סטופ של 10 סנט מנוהלת אצלי כמו מניה גדולה עם סטופ זהה.

כיוון שאני סוחר בעיקר עם מניות מומנטום, זה לא יהיה חריג עבורי להכנס לטרייד במניה של  $4 - $3  עם סטופ של 10-15 סנט.  יש מספר פוסטים בבלוג עם התוית "מניה קטנה" שממחישים את הנקודה הזאת יפה.

עד עכשיו כנראה שלא נתתי את הדעת בבלוג לנושא מחיר המניה.  הסיבה היא פשוט כי אני לא עושה את האבחנה הזאת.  גם בסורק שלי אין לי סינון על פי המחיר.  ראה קריטריונים לסינון בדיון על סריקה וסינון המניות.
אחת הסיבות שאני אוהב לעבוד עם מניות קטנות היא שסטטיסטית, המהלכים שלהן גדולים יותר (באחוזים).
סיבה נוספת היא שבאחד מחשבונות המסחר שלי אני משלם עמלת פיקס (תשלום קבוע לעיסקה), ובטריידים עם כמויות גדולות העמלה למניה יוצאת נמוכה.

הטרייד של OPWV מאתמול (31/8/2011) הוא למעשה טרייד קלאסי של מומנטום. זו אמנם מניה של $1.5 (היתה בתחילת היום), אבל הסינונים והניהול שלה הם כרגיל.  מחזור חריג, עליה של 15%, תיקון של 40%, ובנית אזורי תמיכה והתנגדות ברורים שקובעים את איתות הכניסה.
סטופ טכני של 6 סנט, ופריצה של 20 סנט שהם 11%.

OPWV - גרף 5 דק'
--

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה