יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

לפעמים טרייד נכשל בגלל תזמון לא נכון

הטרייד של SFD הוא משבוע שעבר.  אני מעלה אותו באיחור כי לא התפניתי להעלות אותו קודם אבל הוא מדגים נושא חשוב שאני לא חושב שדיברתי עליו כאן בעבר.  התיזמון.

סוחרים מתמודדים עם אחוזי הצלחה לא גבוהים, ויש סיבות שונות מדוע טריידים נכשלים.  האמת שזה לא ממש צריך לשנות.  לעיתים תבניות מצוייות נכשלות, ובאותה מידה צריך לזכור שיש גם סט-אפים גרועים שעובדים. הסוחר צריך לדבוק באסטרטגיה שלו ולא ללמוד מטעויות שבמקרה הצליחו.
לעיתים תבנית טובה נכשלת בנקודת זמן מסויימת אבל עובדת בנקודת זמן שונה.  מסיבות שונות התיזמון המקורי לא עבד.  אין משהו מיוחד ללמוד מזה למעט אולי שכדאי לפעמים להמשיך לעקוב אחרי טרייד שנכשל ולחפש נקודת כניסה חדשה.

זה בדיוק מה שעשיתי בטרייד של SFD.
זו היתה מניות מומנטום קלאסית, שבנתה תמיכה בנמוך היומי שהוא גם (במקרה או שלא) מספר עגול.
היתה שבירה ראשונית חזקה אבל לא היתה המשכיות והמניה תיקנה אל מעל למחיר הסטופ.
עדיין האמנתי במגמה המקורית שלה והתיקון לא היה עמוק מדי.  חיפשתי נקודת כניסה חדשה.  הכניסה החדשה מסומנת בגרף.  היא היתה לא הרבה מעל לסטופ בטרייד הקודם אבל הפעם עם סטופ קצר של 10 סנט.  ויעדים ברורים יותר.  הכמות הכפולה שהתאפשרה בזכות הסטופ הקצר יותר איפשרה לי לעבור לרוח בטרייד הזה כבר במימוש הראשון אותו משכתי עד לאזור העגול שהוא כמעט 3R.
המניה המשיכה במגמת הירידה למעשה עד לנמוך חדש ממש בסוף היום.


SFD - גרף 5 דק'

כמו שכתבתי למעלה, אין יותר מדי מה ללמוד מהכישלון בטרייד הראשון.   גם היום הייתי נכנס לשבירה בתבנית הראשונה (שנכשלה במקרה הזה).

--

תגובה 1:

  1. אנונימי15 ספטמבר, 2011

    מאיר , אני נהנה מאוד לקרוא את הבלוג שלך.
    יפה שאתה מראה גם טריידים שלא הצליחו שניתן רק ללמוד מהם איך להשתפר להבא.
    מאחל לך הרבה טריידים מוצלחים (-:

    אייל

    השבמחק