יום רביעי, 13 במרץ 2013

שני שורטים מאתמול


EVER היה טרייד קלאסי של מומנטום, כשעה וחצי מהפתיחה.
אחרי המימוש הראשון המניה התעכבה עוד כ 10 דקות בתמיכה של הנמוך אבל אז שברה אותו בנר של 60 סנט וזה כמובן איפשר מימוש נוסף מיידי.

EVER - גרף סוף היום

הטרייד של DMND שונה בכמה פרמטרים.
קודם כל הטריגר היה ממש באמצע היום (12:30).  כלומר יחסית מאוחר.
בנוסף זו תבנית "קלאסית".  כלומר התמיכה היא בנמוך היומי.  תבניות כאלו בעייתיות ביחוד בשלבים מאוחרים יחסית.
הסיבה  שנכנסתי לטרייד בכ"ז היא התבנית החזקה.  היא היתה חריגה בכל הפרמטרים.  מומנטום ומחזור חריגים מאוד, ומגמה יורדת ברורה ועקבית.  גם התבנית שהיא בנתה היתה כוס וידית הפוכים עם תמיכה ברורה בנמוך.
השבירה לא היתה מיידית, אבל לא על פי מהירות הביצוע אנחנו מודדים הצלחה של טרייד אלא ע"פ השורה התחתונה בסוף היום.  והטרייד הזה אמנם לא היה גדול כמו EVER אבל עשה את העבודה ונתן מימוש אחד ב 1.5R.

DMND - שבירה "קלאסית" בנמוך

2 תגובות:

  1. שלום מאיר,
    ב-EVER, לעניין המימושים שלך, ובכלל:
    לאור הנר הגדול של 10:20, איזו כמות יחסית מימשת בפעם הראשונה?
    האם הכמויות היחסיות במימושים שלך קבועות?
    האם המימושים שלך מותנים בכפולות ה-R או שאתה מסתמך יותר על רמות מחיר מרכזיות (כמו פיבוט, נמוך/גבוה של היום/אתמול, סגירת אתמול, פתיחת היום וכד')?
    לגבי ה- STOP, אני רואה שאתה נותן די הרבה חופש תנועה, ובכל זאת, איך בסיכומו של דבר אתה קובע את מיקומו המדוייק?
    תודה,
    חגי.

    השבמחק
    תשובות
    1. חגי,
      אני קובע את היעדים מראש, עוד לפני הכניסה לטרייד.
      אחרי הכניסה תהיה במערכת הוראת מימוש והוראת סטופ.
      גם הכמויות קבועות מראש ולא מותאמות להתנהגות המניה אחרי הכניסה.

      את ההתאמות אני מבצע לפני הכניסה, כלומר אני מתאים את היעד להתנהגות הקודמת של המניה - דהיינו - תמיכה או התנגדות קודמת.
      אני אוהב תבניות שהטריגר מאפשר תנועה של לפחות 1.5R עד לנמוך/הגבוה הימוי באותו הרגע. לפעמים אני עשוי לפסול תבניות שלא עונות על הקריטריון הזה.

      אחרי הכניסה לטרייד אני עשוי לעדכן את הוראת המימוש שלי אם המניה יצרה תמיכה או התנגדות חדשים קצת לפני היעד. קצת זה כמובן מושג יחסי, יש לי כלל אצבע שעידכונים ליעדים מתבצעים רק אם הם קטנים מ- 0.5R.

      לגבי הסטופ אין לי תשובה חד משמעית. אני מניח שזה הרבה נסיון ואולי גם העדפה אישית. זה תלוי בתנודתיות של המניה וברמת העיקביות שלה מתחילת היום.
      אין לי גם איזה ניתוח סטטיסטי שהדרך שלי טובה מדרך אחרת לקביעת הסטופ. זה יותר עניין של הרגשה (די מבוססת אמנם) והתאמה לאורך זמן.

      מחק