יום שישי, 8 באוגוסט 2008

החשיבות של כניסה מוקדמת לטריגרים יומיים

לא פעם הדגשתי את הצורך במציאת נקודת כניסה מוקדמת למניה שאנו עוקבים אחריה בגלל תבנית היסטורית יפה.
במהלך השבוע עקבנו אחרי AMGN לפריצת התנגדות של 64.00 בגרף היומי.














בתחילת היום
אתמול המסחר ב AMGN התבצע מתחת להתנגדות של 63.50, עם התכנסות יפה.
זה למעשה היה טריגר יפה של מספר חצי עגול, מתוך ידיעה שלמניה יש טריגר יומי חזק יותר חצי דולר למעלה.
המניה פרצה את החצי-עגול ועלתה יפה עד לעגול כאשר במהלך העליה יצאתי בחצי כמות כדי לנעול רווח.
קרוב מאוד למספר העגול יצאתי עם שאר הכמות מתוך הנחה שאנסה להכנס בפריצה, או אם יהיה תיקון אחפש כניסה נוספת במחיר נמוך.














לבסוף AMGN פרצה את הטריגר היומי, ועשתה 23 סנט בפריצה, שזה גם לבסוף היה הגבוה היומי.














למעשה, הטריגר היומי, חזק ככל שיהיה עשוי להיות בעייתי בפריצה כיוון שיש שם התנגדות אמיתית. ובמקרים רבים של כניסה מוקדמת לטריגר כזה אעדיף לצאת אפילו עם כל הכמות לפני ההתנגדות ביומי.


הטרייד של AMGN הוא דוגמה קלאסית לחשיבות של זיהוי תבנית תוך-יומית מוקדמת לצורך כניסה לטריגר יומי.
רוב התנועה של המניה
(חצי דולר) נעשתה לפני הפריצה.

frontgainer.com

יום חמישי, 7 באוגוסט 2008

טיפ לסוחרים מתחילים

בשורה התחתונה, הסיבה שסוחר אינו מרוויח היא שהוא אינו עומד בתוכנית המסחר שלו.
אם להיות יותר ספציפיים, הוא אינו עומד במחירי הסטופ שקבע לעצמו.

סוחר שעדיין לא מרגיש חזק מספיק מנטאלית, ועדיין
גורר מדי פעם הפסדים כיוון שלא עמד בסטופים, יכול לנסות להתמודד עם הבעיה באמצעות טכניקה פשוטה:

לפני הכניסה לטרייד חשוב לקבוע לעצמך מהו מחיר הסטופ לאותו טרייד (ובהתאם לכך גם מהי הכמות איתה תכנס לפוזיציה).
מיד לאחר הכניסה לפוזיציה הזן פקודת
סטופ-לימיט ידנית ליציאה מהפוזיציה במחיר הסטופ שקבעת לעצמך.

לדוגמא, נניח שנכנסת לפוזיצית שורט מתחת ל 20.00, וקבעת לעצמך סטופ של 3 סנט מעל לטריגר.
המניה שברה ב 4 סנט ו"נתקעה". אם החלטת להשאר בפוזיציה, הכנס
מיד למערכת פקודת סטופ-לימיט ליציאה מעל 20.03. למשל, סטופ 20.03, לימיט 20.05.

אני בשום אופן לא מציע להשתמש בפקודות כגון TTL, שהן אולי נוחות מכיוון שניתן להזין את הסטופ יחד עם פקודת הכניסה המקורית לפוזיציה, אבל זוהי פקודה שיוצאת מהפוזיציה במחיר מרקט. ובודאי שלא לצאת מפוזיציה בפקודת סטופ-מרקט ידנית.
סוחרים יומיים לא יכולים להרשות לעצמם את ה"זליגה"ביציאה מטרייד כי לפעמים זה כל המרווח שלהם.

יום שלישי, 5 באוגוסט 2008

מסחר בשוק מדשדש

מדי פעם אתייחס כאן לשאלות שאני נשאל שעשויות לעניין סוחרים נוספים.

כיצד עלינו כסוחרים להתנהג בשוק מדשדש? כלומר שוק ללא מומנטום, וללא כיוון ברור.


קודם כל צריך לשאול איך אתה יודע שהשוק מדשדש? בגרף אתה רואה רק את ההסטוריה. אתה יכול רק לנחש מה יהיה בהמשך.

התפיסה שלי היא שמניות עם תבנית חזקה ותצורה טכנית טובה יפרצו גם ללא השוק ויתנו לסוחר הזדמנות יציאה ברווח.
זהו אחד היתרונות של סקאלפרים – היכולת לסחור גם בשווקים מדשדשים.
הרי גם בשוק מדשדש ניתן למצוא פריצות. נכון, יהיה קשה יותר למצוא פריצות של דולר, שניים, או יותר, אבל הטרייד הממוצע של סקאלפר אמיתי הוא סנטים בודדים. 7, 10, 15. מה שהשוק נותן.
יותר מזה, יש סוחרים שרק לעיתים רחוקות רואים דולר רווח. כי מניה תעשה דולר ומעלה רק עם תיקונים בדרך. סקאלפר לרוב יצא בתיקון הראשון.

כלומר, החשיבות או המשקל של כיוון השוק באסטרטגיית המסחר שלך תלויים באופייך כסוחר.
אני יכול להעיד על עצמי שיש טריידים שאני לוקח בלי להתייחס כלל לכיוון השוק. אבל זה יהיה בד"כ ממש בפתיחת המסחר או כאשר התבנית הטכנית של המניה ברורה וחזקה.
תבניות טובות יעבדו גם בשוק מדשדש. ללא ספק בשוק כזה יש לשים יותר דגש על חוזק התבנית. להיות יותר סלקטיביים.

לעומת זאת, אני מסכים שלסוחרים טכניים יהיה הרבה יותר קשה לסחור בשוק מדשדש, כיוון שהם עובדים עם סטופים טכניים ארוכים יותר, ומחזיקים בפוזיציות משך זמן ארוך יותר. הסיכוי שהסטופים שלהם ייתפסו בשוק כזה גדול יותר.

שאלה קשורה אחרת למחשבה היא - מתי (אם בכלל) נכנס לטריידים נגד כיוון השוק?
על זה בהזדמנות אחרת.

יום שני, 4 באוגוסט 2008

חזרתי מהחופשה

אתמול חזרתי משבועיים טיול משפחתי באירופה.
שבוע בשווייץ ושבוע שייט תעלות באלזס-לורן, צרפת.
שווייץ זו מדינה מדהימה. היא התברכה בנופים כמוהם לא ראיתי בשום מקום אחר. בכל מקום זורמים מים, בד"כ מהפשרת שלגים, ובכל מקום אתה נתקל בעוד אגם עם כפרים ציוריים סביבו. כואב לראות את כמויות המים האלו כשאצלינו, ממש לא רחוק משם, נגמרים המים ממש בקרוב. אני חושב שאנשים לא מבינים, או אולי מדחיקים, את חומרת בעיית המים בארץ.
שייט תעלות זה טיול שונה. אתה שוכר ספינה, וחי בה שבוע. יש בה את כל מה שאתה צריך כולל מטבח. הכל כמובן צפוף יותר. קניות של מצרכים עושים בכפרים בדרך. יש המון מסלולים אפשריים ויש אנשים שעושים את זה מדי כמה שנים, כל פעם במקום אחר. נופים פסטוראליים, כפרים מבודדים, דייג, שקט. חופשה מסוג אחר.
התעלות האלו הן פרוייקט הנדסי מדהים. הן קיימות כבר כמה מאות שנים לצורכי תעבורה ומסחר, אבל חודשו בעשורים האחרונים והשימוש בהן כיום הוא בעיקר לתיירות ונופש. מה שמיוחד הוא דרך העברת הספינה ב"לוקים". בגלל הבדלי הגובה במפלסי התעלות יש צורך להעלות ולהוריד את כלי השייט מתעלה לתעלה. זה נעשה בצורה חכמה תוך שימוש במים עצמם כמעין "מעלית" לשינוע הסירות. הטכנולוגיה כאן לא השתנתה כבר מאות שנים. מקסים.

אני התנתקתי מהתקשורת והמסחר ביותר קלות ממה שחשבתי. שבועיים שלמים לא קראנו עיתונים, לא שמענו חדשות, ולא התחברנו לאינטרנט.
השבוע אחזור לפעילות מסחר בצורה הדרגתית, כיוון שהצטברו לי מספר מחוייבויות לשבוע זה.